Thursday, November 24, 2011

Inspirasi Harimau Muda

Dalam kesibukan menghadapi peperiksaan STPM,saya sempat menonton perlawanan akhir pasukan bola sepak negara menentang Indonesia,negara jiran kita.

Jantung sangat berdebar untuk menantikan keputusannya setelah melihat keadaan terikat 1-1 sehingga ke masa tambahan.Dan apabila kapten pasukan,Badrol Bakhtiar menyempurnakan sepakan penalti terakhir dan gol! Saya dan rakan-rakan begitu kuat bersorak...dan entah mengapa terasa diri ini begitu sebak dengan kemenangan pasukan negara..

Banyak sebab sebenarnya yang membuatkan saya sebak dalam keadaan gembira kerana pasukan negara menang dalam begitu kepayahan dengan kontroversi keputusan pengadil,beberapa jaringan dibatalkan disebabkan offsaid dan sikap fanatik penyokong lawan..

Namun,semangat pemain negara tidak mudah patah malah berjuang hingga ke saat-saat terakhir..Hal ini menjadi inspirasi kepada saya untuk gigih berusaha untuk peperiksaan STPM..

Dan yang kedua sukan memang berupaya menyatupadukan penduduk Malaysia yang berbilang bangsa dan perbezaan ideologi politik boleh duduk semeja menyokong pasukan negara...

Seharusnya sukan digunakan sebagai platform untuk memantapkan perpaduan rakyat..

Akhir kata,MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...