Friday, October 1, 2021

Review Coffee Ikaga Deshou

 Review J-drama


Jarang-jarang aku tonton drama Jepun. Satu hari di kala aku bosan-bosan, aku go through Mydramalist, terjumpa drama ni dalam list genre slice of life. Episod pun sikit, dalam 8 episod. Satu episod dalam 40 minit lebih je, maka aku pun decide tengok.

                              Coffee Ikaga Deshou tu maksudnya "Would you like some coffee?"

Bila dah habis tengok, kenapa la tak jumpa drama ni dari awal. Aku dah tengok drama ni masa bulan 8. Sekarang baru rasa nak buat review sempena hari kopi sedunia. Drama ni mengisahkan Hajima Aoyama, seorang tauke yang ada coffee truck. Berbanding ada coffee house yang tetap, dia lebih suka run secara truck dan setiap seminggu, dia akan pindah ke tempat lain. Kenapa dia suka pindah-pindah, kena la tengok.


Setiap episod, akan ada penerangan tentang jenis kopi yang berbeza. Seni setiap kopi pun diterangkan. Kenapa la drama best macam ni 8 episod je, huhu. Ada special episode tak silap aku, tapi belum jumpa yang english subs lagi. Kena tunggu subs pulak.

Drama ni bukan cerita tentang kopi je, ada jugak tentang pengajaran hidup, watak hero ni pun misteri. Tak rugi tengok bagi sesiapa yang suka drama slice of life.







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...