Friday, October 14, 2011

BELAJAR KERANA PERIKSA?

Makin nak dekat periksa STPM, aku makin malas nak ulangkaji...Study Pengajian Am tak kena,belek Syariah pulak,pastu belek Sejarah lagi lah tak kena..tengah-tengah tension cam ni..apa lagi aku belek lah novel-novel lama yang ada kt rumah..aku pun belek Tautan hati karya Fatimah Syarha..aku pun terbuka lah satu muka surat yang cam kena je isi dia dgn aku..

1. ''Kita kena belajar betul-betul kerana Allah..tak kan kita nak bagi C je untuk Islam..''antara perbualan Asiah Yusra dan rakannya Elya Khadeeja..Bila baca je part ni buatkan aku rasa bila niat kita belajar hanya untuk periksa..kita akan lupa apa yang kita belajar lepas habis periksa..

2.Tapi,bila kita niat untuk menuntut ilmu kerana Allah dan amalkan dalam kehidupan seharian,,kita akan rasa semangat untuk menuntut ilmu akan melonjak..

3.Menjadi tanggungjawab kita memberi imej yang baik kepada Islam dengan kecemerlangan dalam setiap disiplin ilmu yang kita pelajari..Imej pelajar Islam yang cemerlang dalam peperiksaan SPM semenjak tahun kebelakangan ini seeprti Nik Nur Madihah dan Azali Azlan membuktikan negara tidak ketandusan mukmin yang profesional  pada masa akan datang..

Kesimpulannya,menuntut ilmu kerana Allah,nescaya kita akan diredhaiNya..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...