Wednesday, October 26, 2011

BAITI JANNATI

''Mak aku pun tak tegur aku tak pakai tudung,,sapa kau nak tegur aku?''


''Ayah aku sporting je..keluar malam balik lewat pun takpe''


''Ala mak aku siap bagi aku keluar dengan pakwe aku''




Mendengar kata-kata segelintir(hampir kebanyakan sebenarnya) orang di sekeliling kita terutamanya remaja yang pernah mengungkapkan kata sedemikian. Saya sebenarnya cukup takut bila melihat keadaan remaja sekarang yang penuh dengan gejala sosial..tak perlu saya sebut jenis maksiat yang dilakukan.


Saya dan mungkin anda juga yang lahir dalam suasana yang baik dan dikawal pergerakan mungkin rasa bersyukur kerana tidak terjebak dalam pelbagai maksiat sekarang ini.Namun, saya kasihan melihat remaja yang tidak dilahirkan dalam suasana seperti kita.Menjadi tanggungjawab kita sebagai daie untuk sama-sama mengajak mereka ke arah kebenaran..


Jangan menghukum mereka dengan mengatakan mereka itu akan masuk neraka kerana yang berhak menentukan ialah ALLAH jua..Sebaliknya kita yang diberi kefahaman Islam yang sebenar inilah wajib menyeru ke arah kebenaran dan mencegah kemungkaran..


''Sesungguhnya tanggungjawab kita lebih banyak daripada masa yang kita ada.''kata-kata Imam Syahid Hassan al-Banna ini perlu direnungkan sedalam-dalamnya.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...