Tuesday, December 16, 2014

Inspirasi Blogger

Salam alaik..

Hobi aku ialah membaca.Tapi,rasanya dah bukan hobi kut sebab hampir setiap hari aku akan luangkan masa membaca buku dan juga blog.Ada beberapa blogger yang aku follow dan kebanyakannya ialah penulis buku atau orang yang terlibat dalam dunia sastera seperti Nisah Haron dan Ummu Hani Abu Hassan.Saudari Ummu Hani sekarang sedang melanjutkan pelajaran di peringkat Doktor Falsafah di Korea.Boleh ikuti coretan pengalaman kehidupan beliau di Korea dalam blognya.Disebabkan mereka ini orang sastera,jadi gaya penulisan blog mereka lebih menarik untuk dibaca jika dibandingkan dengan blogger biasa.

Namun,keunikan blogger terkenal lain bagi aku ialah pengalaman hidup.Semua orang ada cerita hidup yang berbeza dan kisah hidup mereka ini bagi aku boleh dijadikan inspirasi untuk aku berjaya.

FL dan Maria Elena
Kebelakangan ini,aku suka baca blog Maria Elena.Orang lain dah lama kenal dia ni,aku baru je nak kenal,But,it's better late than never,right? Aku terinspirasi bila baca coretan sis Maria ni tentang pengalamannya daripada seorang yang tidak berhijab kepada berhijab.Sungguh lah,,hidayah itu Allah yang pegang.Kepada sesiapa yang masih ragu-ragu untuk mula berhijab,boleh baca pengalamannya di sini..

Suka dengan perubahan Maria Elena ni..










Oh ya,macam mana aku boleh kenal Maria Elena ni? Aku kenal sebab Fatin Liyana(FL) adik ipar dia..hehe,,dan FL selalu cerita tentang Maria ni dalam blog dia dan membuatkan aku ingin lebih mengenali Maria Elena ni.FL pula aku suka baca sebab gayanya sangat sempoi bila menulis dan berjaya buatkan aku ketawa sorang-sorang dalam bilik plus FL ni student medic kat UKM KL dan baru konvo tahun ni.Aku suka baca entri FL ni tentang resipi-resipi ringkas terutamanya western food sebab aku suka memasak..Simple dan mudah diikut resepi FL ni..Boleh check out resepi FL dalam blognya..

Kredit gambar daripada blog FL dan fb Maria Elena..


Masa majlis kahwin abang FL dan Maria Elena






 


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...