Monday, December 31, 2012

Selamat Tinggal 2012

Salam mahabbah..

Hari ni hari terakhir dalam kalendar 2012 Masihi.Begitu banyak perkara berlaku pada diriku pada tahun ini.Bermula dengan keriangan bercuti panjang di rumah(lepas habes peksa STPM),ba'da zalik dapat result STPM pulak(yang ni rasa mcm tak nak imbas kembali je),sehinggalah keriangan diriku melonjak kembali apabila mendapat tawaran ke UKM..So,here I am...

Perjalanan diriku sebagai penuntut ilmu di UKM mengubah perjalanan hidupku sehingga 360 darjah.Di sini aku belajar pelbagai ilmu baru tidak kiralah sama ada dari sudut akademik,kokurikulum,mahupun pergaulan bersama pelbagai lapisan masyarakat.Dan bila dah habis satu semester kat sini(walaupun final exam aku tak start lagi,kira dah hujung sem jugak lah kan!),aku akui aku begitu gembira di sini dan amat bersyukur kerana Allah mentakdirkan aku berada di sini.

Pengalaman bergelut dengan lautan buku di Perpustakaan Tun Seri Lanang,mempelajari pelbagai cabang ilmu baru di Fakulti Pengajian Islam(Akidah Islam,Akhlak dan Tasawuf,Fiqh Sirah,Penulisan Makalah Arab,Nahu wa Sarf,Sejarah dan Tamadun Islam di Malaysia),terlibat dalam menganjurkan Festival Seni UKM 2012(yang ni cheq  tak taula macam mana boleh terlibat..hehe),menjadi ahli Bulan Sabit Merah Malaysia(yang ni pun cheq tak tau nak habaq lagu mana cheq boleh jadi ahli,sebab macam bertentangan ja dengan personaliti cheq),dan last but  not least,aku menjadi ahli kelab debat bahasa Arab UKM..(yang debat ni memang minat,tak boleh nak kata apa dah,cuma dalam bahasa Arab it's something new for me)...Semua benda ni memang membuatkan hidupku di UKM menjadi lebih seronok...

Sebagai khulasahnya,doakan lah aku dapat menempuh peperiksaan akhir semester ni dengan tenang dan dapat pointer above 3.00..Juga selamat menempuh peperiksaan akhir semester juga buat rakan-rakan di IPT...(aku caye sek2 aku leh wat molek lake!)


P/S:Entri terakhir aku dalam tahun 2012 ni memang penuh dengan campuran BA dan BI,serta loghat utara dengan ganu,there's no point,saja-saja sebagai pengakhiran tahun 2012)...

Untuk renungan bersama..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...