Sunday, April 16, 2017

Kebaikan Alfalfa Shaklee

Salam mahabbah..

KEBAIKAN ALFALFA

Apa itu alfalfa? Mari saya ceritakan kepada anda.Orang Greek guna alfalfa untuk rawat penyakit pundi kencing dan buah pinggang.Sementara itu,perubatan ayurvedik yang popular pula menggunakan alfalfa untuk merawat bengkak air,arthritis dan ulcer.Dan di China pula, alfalfa digunakan untuk mengatasi masalah batu karang.
Antara kebaikan alfalfa dalam menangani masalah kesihatan:

PENYAKIT JANTUNG –Membantu menurunkan tahap kolesterol.
DETOKS DAN MEMBERSIHKAN DARAH DAN HATI- Ia akan menjadikan seseorang kerap buang air kecil, dan dalam alfalfa ada klorofil yang bertindak sebagai agen detoks.
ANTI RADANG – Sebagai penahan sakit dari rasa tidak selesa akibat sakit-sakit sendi, arthritis dan gout.Hal ini kerana alfalfa membantu menstabilkan tahap keasidan dan kealkalian dalam badan serta melarutkan asid urik.
MELANCARKAN PENGHADAMAN DAN ANGIN BADAN –Terdapat enzim penghadaman dalam alfalfa yang membantu memecahkan makanan dan meningkatkan pergerakan usus.
PENJAGAAN MULUT – Membantu menghalang gigi reput dan mengembalikan semula mineral gigi dan mengatasi masalah nafas berbau.
ALERGIK/ALAHAN- Kesan anti histamin dalam enzim alfalfa sangat membantu.
KECEDERAAN DAN LUKA KECIL –Bagi yang biasa mengamalkan alfalfa,lukanya akan cepat sembuh sebab darah akan beku cepat.



Nutrisi dalam alfalfa kaya dengan klorofil, karotin,protein,asid amino,serat serta 15 zat galian lain.SATU TABLET ALFALFA bersamaan 300 mg alfalfa organik.

Jadi, apa tunggu lagi!
Boleh pm saya di fb Siti Fatimah Wahidah, pm/whatsapp di talian 0145238536 supaya kita dapat rasakan kehebatan Alfalfa ini bersama.Saya juga menyediakan COD di kawasan Senawang.InsyaAllah,saya akan memberikan servis terbaik kepada anda jika anda membeli dengan saya serta consult cara makan yang betul agar masalah anda dapat diatasi.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...