Monday, March 13, 2017

Lecithin untuk Mengawal Kadar Kolesterol


KEBAIKAN LECITHIN
Mencantikkan otot dan kulit.
Ia mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap menggunakan pendingin hawa.Lecitihin juga membantu membentuk sel membrane, melembapkan dan menghaluskan kulit.Juga mengaktifkan metabolism sel dan melambatkan penuaan.

Membantu sesiapa yang ada alergi/alahan
Lecithin membantu menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelang di dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi semakin parah.Contoh penyakit kulit seperti dermatitis.

Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress
Kolina akan berfungsi untuk menghantar saraf kranial.Saraf kranial ini penting bagi mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer  dan meringankan stress.Ia nya juga membantu sel otak berkembang dan berperanan penting dalam penghantaran saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan neuro transmitter(berkaitan ingatan jangka pendek).

Menghapuskan lemak degil dalam badan.


APA FUNGSI KOLINA?
Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya sebagai membantu kesihatan otak, hati, dan kardiovaskular.
Kolina adalah suatu komponen neuro penghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf.
Maknanya selain untuk menghapuskan lemak degil, kolesterol dalam badan,lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.

SIAPA YANG PERLU AMBIL LECITHIN
Penderita keguguran rambut – memerlukan kerana kekurangan inositol.
Orang yang mempunyai kolesterol tinggi 
Pelupa
Ibu menyusu untuk melancarkan air susu dan merawat bengkak susu.



Jadi, apa tunggu lagi!
Boleh pm saya di fb Siti Fatimah Wahidah, pm/whatsapp di talian 0145238536 supaya kita dapat rasakan kehebatan Lecithin ini bersama.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...